Strukovno obrazovanje Europe traži promjene. Tradicionalni pristupi omogućavali su učenicima da se orijentiraju na edukaciju određene struke već u dobi od 14-15 godina što bi ih usmjerilo za cijeli život. Suvremeni pristupi mijenjaju tako strogu profesionalnu orijentaciju mladih prilagođavajući se europskom tržištu. Primarno se započelo sa promjenama u Velikoj Britaniji te danas proširilo na cijelu Europu.
EQF ili Europski kvalifikacijski okvir uključuje znanje, vještine i kompetencije. Prema tom okviru osnovne kompetencije su: komunikacija na materinjem jeziku, komunikacija na stranom jeziku, matematičke kompetencije, digitalne kompetencije, učiti kako učiti, društvene i civilizacijske kompetencije, osjećaj za inicijativu i poduzetništvo, kulturno osvješćivanje i ekspresija, odnosno sve ono što danas spada u cjeloživotno učenje.
Uz tradicionalnu gradaciju tehničkih kompetencija tzv. hard skills-a koje stječemo školovanjem, istovremeno razvijamo i tzv. soft skills odnosno kompetencije koje je puno teže naučiti, a uglavnom se odnose na organizaciju i vođenje, rješavanje problema u kriznim situacijama, empatiju i sl. Sve navedene vještine (soft skills) utječu i na same tehničke vještine (hard skills) pa možemo zaključiti da je kompetencija miks znanja, praktičnog rada i osobnih, „mekanih“ vještina.