Pučko otvoreno učilište Krapina u suradnji sa dr. sc. Brankom Novosel, ravnateljicom Otvorenog učilišta Littera iz Samobora i predsjednicom Udruge Littera organiziraju predavanje vezano uz dvije teme.
1. ALOHA mentalna aritmetika - teretana za mozak djece
2. Neuroedukacija ili kako mozak uči
Ovaj program osmišljen je za djecu u dobi od 4 do 13 godina. Potiče njihov mentalni razvoj, i to na zabavan način. ALOHA Mental Arithmetic povećava inteligenciju djece zahvaljujući edukacijskom programu temeljenom na tri ključne točke: računanje abakusom, mentalna aritmetika i didaktičke igre. Abakus je alat za računanje koji vuče podrijetlo od drevne Mezopotamije, usavršili su ga Grci, a stoljećima se koristi u Kini. Zovemo ga i praocem današnjih kompjutera, a u ALOHA metodi koristi se kao sredstvo za mentalnu aritmetiku, vizualizaciju i uravnotežen razvoj obje moždane polutke, odnosno za razvoj cjelokupnog kognitivnog i intelektualnog potencijala djece.
ALOHA označava Abacus Learning of Higher Arithmetic, a kroz više od 20 godina, proširio se u preko 30 zemalja na 5 kontinenata i u više od 4000 centara širom svijeta pohađa ga oko 5 milijuna djece. Jedna od glavnih karakteristika ovog programa je njegov razigran i interaktivni karakter. Djeca uče i u isto se vrijeme zabavljaju, zahvaljujući didaktici i metodologiji u kojoj igre imaju važnu ulogu. Djeca se nauče bolje koncentrirati i stoga brže uče i obavljaju svoje domaće zadaće; poboljšavaju sposobnost računanja i razvijaju sposobnost efikasnog rješavanja problema.
Što se postiže ALOHA programom?
Korištenjem jedinstvene metodologije koju je osmislio tim znanstvenika istraživača, ovaj program razvija vještine mentalne obrade podataka stimuliranjem obje moždane polutke, što kognitivne i intelektualne procese čini bržima i učinkovitijima. Rezultati programa, dokazani znanstvenim istraživanjem, izuzetan su razvoj sljedećih područja:
koncentracija i fokus
- povećanje radne i dugotrajne memorije
- brže učenje
- izuzetne matematičke i analitičke vještine
- vještine rješavanja problema
- vještine opažanja, slušanja i primjene naučenoga
- kreativnost i vizualizacija
- samopouzdanje i socijalne vještine
- povećanje IQ-a (kvocijenta inteligencije)
U posljednjih 20-ak godina neuroznanstvena i kognitivna istraživanja o funkcioniranju ljudskog mozga u svezi učenja donijela su mnoge rezultate i spoznaje koji svima uključenima u poduku mogu pomoći u tome da nastavni proces postane učinkovitiji, opušteniji, a učenici da budu fokusirani, motivirani, te da se količina zapamćenog materijala drastično poveća.
U tom smislu postoji novi pristup ukupnom nastavnom procesu koji se naziva „brain-compatible“ ili „brain-based“ learning/teaching, te pripadajući niz konkretnih strategija koje predavači/edukatori mogu koristiti i znatno poboljšati nastavni proces.
Istraživanja su pokazala da je svega 2% učenja svjesno učenje.
Imajući to na umu, ovaj seminar nudi neke odgovore na sljedeća pitanja:
- kako pronaći put do pozornosti i “upasti” u tih 2% sa sadržajima koje želimo prenijeti svojim učenicima
- kako zadržati fokus
- kako postići prenošenje iz kratkoročnog u dugoročno pamćenje
Preporuke koje donosi neuroedukacija pomažu edukatorima da nastavni proces bude utemeljen na čvrstim znanstvenim istraživanjima o najučinkovitijim metodama i pristupima. To ujedno znači da edukatori work smarter, not harder.